Monday, May 24, 2010

Ukas spill: NFS: Porche 2000

Siden jeg spiller ganske mye tenkte jeg at jeg være uke skulle presentere et spill jeg har spilt den siste uka eller spill jeg eier. Når jeg går tom for spill å skrive om begynner jeg kanskje å skrive om spill jeg ønsker meg eller ser frem til.

Det første spillet jeg vil fortelle litt om er et 10 år gammelt spill som jeg har spilt litt i det siste. Det spillet er Need For Speed: Porche 2000. Selv om det er gammelt og ikke har verdens beste grafikk er det et eller annet med det som gjør at jeg får lyst til spille det og hvem synes ikke at bilene til Porche er kule.

Det jeg liker best ved det er karrieremodusen i spillet. Der følger du historien til Porche fra 1950 og frem til 2000. Du må starte med de eldste bilene og jobbe deg fremover i tiden ved å vinne turneringer. I starten går det kanskje ikke så fort, men etterhvert øker motorstørrelsen og da også farten. Det som gjør det ekstra morro er at du kan kjøpe nye deler til Porchene dine og blodtrimme dem til skikkelige beist, bare pass på at du klarer å holde deg på veien. Når du vinner turneringer vinner du penger og det er for disse du må kjøpe nye Porcher og nye deler. Hvis du har lite med penger kan du også selge dine egne Porcher for å få inn litt penger. Dette gjør det både spennende og realistisk.

To gamle Porcher i fin forening!

Hvordan bilen blir skadet under et løp er også noe som er bra ved dette spillet. Fysikkmotoren er nemlig ganske realistisk. Hvis du krasjer inn i en vegg kan dette for eksempel gå utover styring eller girkasse. Dette fører til at du faktisk må følge med på hvordan du kjører. Det at noen av motstanderene kjører fort og bra gjør det enda vanskligere, men morsommere.


Banene på spillet er også av variert vansklighetsgrad og veldig bra designa etter min mening. Det er veldig morro når du må prøve å beregne akkurat hvordan du skal komme ut av en sving med best mulig fart eller å planlegge hvor du burde prøve å dra i fra før det kommer et vansklig parti på banen.
Så da har du fått høre litt om et spill jeg har spilt litt denna uka og jeg kan anbefale NFS: Porche 2000 på det varmeste. Det krever veldig lite av dagens PCer og det er et greit spill å spille når du ikke orker å sette deg inn i avanserte systemer som strategispill og rollespill ofte har! Har du muligheten så prøv det!
Broom, broom!


Her går det middels fort. Når det går skikkelig fort går det gjerne i over 220 km/t. Legg også merke til skademodellen øverst til venstre.

2 comments:

  1. ahhh... NFS Porsche bringer tilbake mange gode minner. :)
    Dette var vel det første spillet jeg hadde som var kjøpt i butikk. Husker jeg og en kompis satt og nerdet testförare og karriermodus dag inn, dag ut. Har faktisk den store esken til spillet fortsatt. :P
    Digg spill!

    ReplyDelete
  2. Fint du liker det! Etter min mening er det det beste spillet i NFS-serien!
    Får lissom god-følelsen når jeg spiller det her, men tiden går og det havner i hylla og støver mens nye spill slipper til. :(

    ReplyDelete