Monday, May 24, 2010

DreamTrance

Ok, så dette blir min første post. Har ikke så veldig store planer til denne førsteposten. Jeg orker ikke å gi en skikkelig presentasjon av meg selv enda, siden det ikke er det viktikste.
Det jeg har lyst til å gjøre i denne førsteposten er å snakke om noe som sikkert kommer til å bli lagt ut i mine fremtidige poster; DreamTrance. DreamTrance er en form for Techno/Trance. Selv skjønner jeg meg ofte ikke på forskjellen mellom de ulike sjangrene innenfor techno, men DreamTrance mener jeg er sånn passe rolige melodier og de har gjerne et glad-preg over seg, som om du flyr. De fleste DreamTrance-melodiene finner jeg via Youtube siden det er vanskelig å finne det andre steder.

DJContacreast er en av mine favoritter når det gjelder DreamTrance. Han er svensk og for øyeblikket (24.05.2010) bare 16 år. Han er utrolig flink til sette sammen fine melodier og de har gjerne noe "himmelsk" over seg. Her er noen av mine favoritter:

Dette er min favoritt!


Denne melodien ble visstnok laget da han var 13 år. Helt utrolig!

En annen DJ som har noen bra DreamTrance-melodier er DJ Zorm. Melodiene følger mye av det samme systemet som DJContacreast. Her er et eksempel:


Sommerfølelse på den her ja! ;)


Siste "artist" jeg vil nevne er en som kaller seg Strains. Nesten samme stil. Melodiene er stilrene og geniale i sin enkelhet. Eksempel:


Nice!

Jeg vet om et par til, men jeg husker de ikke akkurat nå. Men det finnes også noen smartinger der ute som laster opp masse techno de ikke har laget selv, men som de synes høres bra ut. En av de beste på dette feltet, og en av mine favoritter, er en bruker som kaller seg XxImmortalmagexX. En del av opplastningene hans er DreamTrance som jeg liker godt. Her er et eksempel:


En ganske kjent melodi som er remixet!


En annen fin kanal er naeCeal sin. Her er en god opplastning fra han:

Daggmask
Av en eller annen grunn gikk det bare an å lage "cliky"-link til hans filmer, men, men, det er vel ikke så vanskelig å trykke for å høre på den.

DreamTranceMusic laster også opp noen gode technolåter og selv om han har DreamTrance i brukernavnet så laster han ikke bare opp DreamTrance-melodier, men det er allikevel høykvalitets-opplastninger. Eksempel:

Born to be alive
Funket hvis bare med "cliky"-link denne gangen også. Kanskje ikke DreamTrance, men bra allikevel.

Til slutt har vi meg, Putewar. Jeg laster nemlig også opp musikk jeg liker på Youtube. Det finnes noen gamle skrotfilmer der, men i all hovedsak laster jeg opp DreamTrance-melodier nå for tiden.
Siste eksempel:


Kanskje en mine største favoritter. Elsker denne!


Jaja, der har dere en del DreamTrance å bite tennene i, og jeg kommer sikkert til å poste noen flere DreamTrance-videoer i tiden fremover.

No comments:

Post a Comment